Vragen over betalen

Op welke manier kan ik betalen?

U kunt in de webshop betalen met Ideal, Paypal en een bankoverschrijving. Aan de balie bij ons bedrijf kunt u met PIN en contant betalen.

Kan ik ook aan de chauffeur betalen?

Nee dit is niet mogelijk, alle bestellingen moeten vooraf worden afgerekend in de webshop.

Kan ik ook op rekening betalen?

Nee dit is niet mogelijk, alle bestellingen moeten vooraf worden afgerekend in de webshop via Ideal, Paypal of bankoverschrijving.

Krijg ik ook een factuur met BTW?

Ja, u ontvangt via email een opdrachtbevestiging van uw bestelling met een PDF factuur waarop de BTW staat vermeld.

Kan een Belgische onderneming een 0% factuur krijgen?

Nee, dit is niet mogelijk. Wij leveren in Nederland aan bedrijven en particulieren maar in Belgie leveren wij uitsluitend aan particulieren. Een 0% factuur kan niet worden geleverd.

Is er prijsverschil voor partikulieren en ondernemers?

Nee, wij maken geen onderscheid tussen bestellingen van bedrijven of particulieren

Wat is staffelkorting?

Wij hanteren voor een aantal producten een staffelkorting, dit betekent dat u bij afname van bijvoorbeeld 5, 10 of 20 stuks een lagere stuksprijs krijgt

Als ik een bestelling retourneer, krijg ik dan het hele aankoopbedrag terug?

Ja, zodra wij uw bestelling retour hebben ontvangen storten wij het hele aankoopbedrag op uw rekeing terug minus de kosten van het transport en de kosten van het retour-transport (2x 7,75 euro excl. BTW)

Zijn de prijzen op de site per meter of per lengte?

De prijs die bij een profiel of een plaat staat vermeld is de prijs voor de omschreven lengte (bijvoorbeeld 2 meter) en niet een meterprijs.

Moet je beslist een account aanmaken om af te rekenen?

Nee, u kunt ook als gast afrekenen. U kunt dan echter niet meer de status van uw bestelling volgen.

Vragen over transport

Hoe worden jullie transportkosten berekend?

Wij hanteren één vast transportarief van 7,75 euro exclusief BTW (9,32 euro inclusief BTW) onafhankelijk van hoeveelheid.
Dit transporttarief is van toepassing in geheel Nederland met uitzonderingen van de eilanden.
In Belgie wordt een standaard transporttarief van 12,25 euro exclusief BTW berekend.

Leveren jullie zelf alle bestellingen af?

Nee, al ons transport wordt uitbesteed aan expediteurs. Voor het transport in Nederland maken wij gebruik van de diensten van Transmission.

Wat is jullie levertijd?

Wij proberen alle bestellingen die voor 15.00 uur worden geplaatst dezelfde dag te verzenden en de eerstvolgende werkdag te leveren. Op het moment dat wij de zending versturen ontvangt u van ons een berichtje. Duurt het verzenden langer dan 5 werkdagen ontvangt u van ons ook een berichtje.

Krijg ik een track&trace code?

Ja, de dag waarop de zending wordt verzonden krijgt u een berichtje van Transmission dat uw bestelling is ingeladen. Op de dag van levering ontvangt u rond 10.00 uur een track&trace code van Transmission met een schatting van het tijdstip van leveren.

Kan ik de bestelling op een afhaalpunt laten afleveren?

Nee, dit is niet mogelijk.

Moet ik thuis zijn om de bestelling te ontvangen?

In principe is dit wel de bedoeling. U kunt tijdens uw bestelling wel aangeven dat de bestelling ook bij uw buren mag worden afgegeven of ergens mag worden achtergelaten. (op eigen risico)

Wat gebeurt er als ik niet huis ben tijdens het bezorgen?

Als de chauffeur een instructie heeft gekregen om het ergens anders achter te laten zal hij dit inderdaad doen, in het andere geval krijgt u een kaartje in de bus zodat u een nieuwe afleverafspraak kunt maken.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Jazeker, u kunt dat tijdens het bestellen aangeven en vervolgens krijgt u bericht zodra de bestelling klaar ligt.

Bezorgen jullie ook op zaterdag?

Dit is inderdaad mogelijk, u dient dit specifiek aan te geven tijdens het afrekenen bij: "instructie voor de chauffeur"

Bezorgen jullie ook buiten Nederland?

Wij bezorgen in Nederland en Belgie, wij kunnen niet in andere landen leveren

Kan er ook even worden gebeld voor de aflevering?

Hier is  geen afspraak over te maken omdat niet elke chauffeur de mogelijkheid heeft om voor aflevering even te bellen.

Vragen over de IJzershop

Hoeveel vestigingen hebben jullie?

Wij hebben één vestiging op de Venusweg 15 in Leeuwarden

Kan ik ook bij jullie langskomen en materiaal ophalen?

Jazeker, geen probleem. wij zijn elke werkdag open van 8.00 tot 17.00 uur

Leveren jullie ook aan particulieren?

Jazeker, geen probleem.

Hoe kan ik in contact met jullie komen?

Wij zijn telefonisch bereikbaar op 058-2123138 en via whatsapp op: 0636585800. Een mailtje kunt u versturen via ons contactformulier.

Werken jullie alleen via internet?

Nee hoor, wij hebben in Leeuwarden ook een normaal metaal bewerkingsbedrijf.

Hebben jullie alles op voorraad liggen?

We proberen om alles wat wij via onze webshop aanbieden ook daadwerkelijk op voorraad te hebben.

Zijn jullie ook op zaterdag open?

Nee, wij zijn geopend op maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur

Vragen over de bewerkingsmogelijkheden

Kunnen jullie ook in verstek zagen?

Ja, dat is mogelijk, hiervoor worden wel extra kosten in rekening gebracht

Kost het zagen en knippen ook geld?

De eerste twee zaagsnedes per profiel en de eerste knip per plaat is gratis, daarna berekenen wij een klein bedrag voor de extra zaagsnedes en knippen

Kosten extra bewerkingen ook geld?

Ja, u kunt voor het aanvragen van extra bewerkingen zoals boren en lassen een offerte aanvragen. Als u de offerte accepteert en betaald worden de bewerkingen uitgevoerd door ons.

Kunnen jullie ook zagen of knippen als ik bij jullie langskom?

Ja, dat is mogelijk. Hou er echter wel rekening mee dat het soms vanwege de drukte niet direct uitgevoerd kan worden.

Welke extra bewerkingen kunnen jullie doen?

Wij kunnen lassen, boren, knippen en zetten. voor meer informatie kun je onze pagina over constructiewerk bekijken

Kunnen jullie ook komplete frames of machines bouwen?

Jazeker, de IJzershop is onderdeel van De moderne Smid. Dit bedrijf ontwerpt en bouwt ook prototypes, machines en constructies.

Vragen over de afmetingen en lengtes

Kan ik ook profielen met een lengte van 2500 of 3000mm bestellen?

Nee, dit is niet mogelijk. Wij hebben de materialen op lengtes van 2000mm op voorraad staan en onze expediteur kan tot een maximale lengte van 2000mm vervoeren.

Kunnen jullie ook grotere platen dan 1000x500mm leveren?

Bij afhalen van materialen kunnen wij grotere platen leveren, indien de platen vervoed moeten worden is de maximale afmeting 1000x500mm vanwege de speciale verpakking voor vervoer.

Het profiel wat ik zoek staat niet op jullie site, kunnen jullie die voor mij bestellen?

Nee, dit is niet mogelijk. Wij leveren uitsluitend het assortiment zoals op onze website staat, een afwijkende maatvoering kunnen wij niet leveren.

Kan ik ook lengtes van 6 meter bestellen?

In sommige gevallen is het mogelijk om 6 meter lengtes te bestellen in plaats van 2 meter. Wij kunnen ook 6 meter lengtes bezorgen mits het totaalbedrag van de bestelling boven 800,00 euro excl. BTW zit.

Welke tolerantie hanteren jullie op de lengtes?

Voor materialen die wij op maat moeten zagen hanteren wij een tolerantie van +/- 3mm. Voor standaard lengtes van 2000mm hanteren wij een tolerantie van +/- 15mm

Vragen over het uiterlijk en de behandeling

Wat is een Zincor plaat?

Dit is een staalplaat met een dunne laag zink die niet snel zal roesten maar wel goed lasbaar is. Deze plaat wordt veel toegepast bij het restaureren van auto's.

Wat is een blanke plaat?

Dit is een koudgewalste staalplaat, deze heeft een glad vettig oppervlak

Wat is een verzinkte plaat?

Dit is een staalplaat die is voorzien van een electrolytische zinklaag, deze plaat is goed beschermd tegen roestvorming maar is niet meer lasbaar

Wat is thermisch verzinkt profiel?

Dit is een stalen profiel die in een verzinkbad is ondergedompeld en daardoor een bescherming tegen roestvorming heeft gekregen, deze profielen kunnen niet meer gelast worden.

Kan er roestvorming op de profielen zitten?

Ja, dat is mogelijk. Met name de warmgewalste producten zoals strippen en L-profielen hebben vaak een roestige walshuid. Ook op koudgewalste kokers en buizen kan enige roestvorming ontstaan tijdens het transport of de opslag.

Waarom zijn strippen en L- profielen vaak niet recht?

Strippen, T-profielen en L-profielen worden warmgewalst, als gevolg van dit proces hebben ze vaak een walshuid en zijn ze ook niet gegarandeerd recht.

Kunnen jullie RVS ook schuren of polijsten?

Nee, wij leveren uitsluitend onbehandeld RVS. Dit materiaal kan kleine beschadigingen hebben en is niet bedoeld voor afwerking van keuken of douche.

Leveren jullie ook RVS 316?

Nee, wij leveren uitsluitend RVS304. Dit materiaal is niet bestand tegen zuren of zeewater.

Leveren jullie ook geanodiseerd aluminium?

Nee, wij leveren uitsluitend onbehandeld aluminium, dit kan krassen of beschadigingen in het oppervlak bevatten.

Menu

Zoeken

Bekijk meer producten.
Er zijn geen producten gevonden

informatie